2020. november 28., szombat

A Mikulás barátja

                                            


Téli hóesésben az erdei fákon,
a madár is búsan kuporog az ágon.
De én egyszer lopva mégis arra jártam,
elmesélem most, hogy milyen csudát láttam.

Összegyűlt az erdő apraja és nagyja,
mert már beköszöntött a Mikulás napja.
A Mikulás bácsi jött is az erdőbe,
s ajándékot adott mindenki kezébe.

A sok ajándékot megköszönték sorra,
azután a mackó emelkedett szóra:
- Készítettünk mi is ajándékot néked,
igaz csak hóembert, de egy nagyon szépet.

Mackó a hóembert rögtön megmutatta,
a Mikulás bácsi kezét összecsapta:
- Ez a szép hóember barátom lesz nékem,
elkísér majd engem, eztán minden télen.

Sajnos – szólt egy őzi- nem tud szegény járni,
hogy viszed el őt most jó Mikulás bácsi?
A Mikulás bácsi mosolyogva mondta:
- Még hogy nem tud járni? Nézzetek csak oda!

Bizony a fa mögül én is nagyot néztem,
mivel a hóember nyújtózkodott éppen.
Azután elindult a szánkóra lépett,
vágott minden állat csodálkozó képet.

Mikulás bácsi is felült a szánkóra,
s elindultak együtt hívó harangszóra.
A hóember ekkor még vissza is intett,
a sok boldog állat ujjongani kezdett.

Így történt ez egykor nem is olyan régen,
örülök, hogy mindezt nektek elmeséltem.



2 megjegyzés:

  1. Drága Magda! Köszönöm, hogy elküldted ezt a gyűjteményt! Sok könyved ismerem, verseid imádom, de így együtt nem volt alkalmam
    ismerni. Gratulálok és másnak is elküldöm.Marika

    VálaszTörlés